Welkom bij Stichting Balans

Stichting Balans is de welzijnsorganisatie voor Soest en Soesterberg. Zij organiseert onder meer allerlei activiteiten voor jong en oud en ondersteunt bewonersinitiatieven. Stichting Balans stimuleert mensen gebruik te maken van hun mogelijkheden en helpt sociale vaardigheden te ontwikkelen. Zo levert Balans een bijdrage aan een sociaal leefklimaat waarin iedereen prettig kan wonen, werken en spelen. Balans geeft hierbij extra aandacht aan de inwoners die minder goed in staat zijn om dit zelf te realiseren. Lees verder

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen? Meldt u zich dan aan......

Balans, kinderboerderij De Veenweide is weer geopend vanaf 27 november

Balans kinderboerderij De Veenweide is vanaf donderdag 27 november weer geopend, met beperkingen. Bezoekers zijn welkom op het terrein, maar kunnen niet met onze kippen en eenden in contact komen. Ons pluimvee is afgeschermd en opgehokt in onze quarantaine stal in het weiland.

Sinds 16 november is bekend dat er een uitbraak is van een hoogpathogene variant van de vogelgriep (H5N8). Hoogpathogeen betekent dat de vogelgriep zeer besmettelijk is voor gevogelte. Voor kippen is deze variant dodelijk. Vogelgriep is een zoönose, wat betekent dat de besmetting van dier op mens kan worden overgebracht. Mensen kunnen ziek worden van deze variant van de vogelgriep, maar alleen als zij in direct en intensief contact komen met zieke dieren. Op kinderboerderij De Veenweide zijn geen zieke dieren. Tevens is ons pluimvee afgeschermd van de bezoekers. Mensen kunnen dus met een gerust hart naar de kinderboerderij komen.

Gezien de steeds nieuwe ontwikkelingen rondom de vogelgriep is het goed om te beseffen dat maatregelen kunnen wijzigen en dat de kinderboerderij weer moet sluiten. Wij volgen hierin het beleid van het Ministerie van Economische Zaken.

Het meest recente nieuws, of de kinderboerderij open of gesloten is, kunt u vinden op onze Facebookpagina, www.facebook.com/kinderboerderijdeveenweide.

19-11-2014 | Voorlichting over voeding en dieet
26-11-2014 | Inloop Soest