Succes op school

Team Jeugd begeleidt leerlingen in het voortgezet onderwijs die ondersteuning nodig hebben bij het leren en het maken van huiswerk. Het doel is om oplopen van achterstand en schooluitval tegen te gaan. De begeleiding richt zich op het aanleren van een effectieve leerhouding, sociale vaardigheden en het stimuleren en motiveren van leerlingen om hun schoolloopbaan goed af te ronden.

Manier van werken
Iedere jongere krijgt een vaste begeleider. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder anderen: ervaringen rondom school, thuis, relaties en vrijetijdsbesteding, de manier van leren en het maken van huiswerk. Wij vinden het enorm belangrijk dat jongeren positief naar de toekomst leren kijken. Het vertrouwen dat wordt opgebouwd is de basis voor succes.

Waar en wanneer
De begeleiding gaat weer van start na de Herfstvakantie!

Balans Orlando gebouw, Di Lassostraat 65, 3766 EB, Soest:
maandag van 16.00-17.30 uur (huiswerkinloop)
dinsdag van 16.00-18.00 uur
donderdag van 19.00-21.00 uur

De Linde, Christiaans Huygenslaan 4a, Soesterberg:
dinsdag van 16.00-17.30 uur
donderdag van 19.00-20.30 uur

Aanmelden
Jongeren kunnen worden aangemeld door docenten en hulpverleners. Na aanmelding vindt altijd eerst een kennismakingsgesprek met ouders/verzorgers en de jongere zelf plaats.

Neem voor meer informatie contact op met een van onze jongerenwerkers:
Anas el-Idrisse, 06-33135543, a.elidrissi@stichtingbalans.nl
Jody Kevenaar, 06-24716751, j.kevenaar@stichtingbalans.nl