DemenTalent

Bij de KING ARTHUR GROEP is op 1 februari 2016 het project DemenTalent van start gegaan. En niet onverdienstelijk want naast een professionele projectleider is er in Soest inmiddels ook een projectleider met dementie gevonden die optreedt als ambassadeur/voorlichter voor dit mooie project. Verder zijn al diverse werkgevers geïnteresseerd in het bieden van vrijwilligerswerk aan mensen met dementie, waaronder de boerderij het Gagelgat, Kasteel Groeneveld, de belevingstuin aan de Molenstraat, het ROC en er is een hulpmiddelen reparatie project. In april werd een bijeenkomst georganiseerd voor verwijzers (huisartsen, casemanagers, medewerkers van de geheugenpoli, en collega zorgaanbieders) en mogelijke werkgevers. In mei vond een gesprek met de Gemeente Soest plaats. Kortom: Soest is klaar om mensen met dementie aan een passende werkplek te helpen.

Sinds januari van dit jaar werkt Stichting Balans samen met King Arthur. Kinderboerderij De Veenweide (flimpje) biedt vrijwilligerswerk aan Kees en zijn maatje Michel. Elke woensdagmiddag (filmpje) komen ze samen om allerlei klusjes te doen op de kinderboerderij en dit doen ze met veel plezier!

Meer informatie?
Neem voor meer informatie contact op met Rebecca Middelman, educatief medewerker Kinderboerderij De Veenweide en coördinator NME: 06-12445650, r.middelman@stichtingbalans.nl