Educatieve activiteiten

Voeren van dieren
De dieren op De Veenweide worden 2 keer op een dag gevoerd. Aan het eind van de middag mogen de kinderen de dierverzorger helpen met voeren. Ook mogen zij dan de hokken in. De dierverzorger vertelt tijdens het voeren allerlei weetjes over de dieren. Dit wil je toch niet missen? Deze activiteit is gratis.
Zomertijd: dagelijks om 16.00u
Wintertijd: dagelijks (ook op zaterdag en zondag) om 15.30u.

Rugzakroutes
Bij De Veenweide zijn ieder seizoen rugzakken te leen met daarin educatief materiaal die bij het seizoen past. De rugzakken kunnen door de kinderen die de kinderboerderij bezoeken gratis geleend worden. In het voorjaar gaat de rugzak over jonge dieren, in de zomer over kleine beestjes, in de herfst is er een beestenboel speurtocht en in de winter gaat de rugzak over vogels die ons terrein bezoeken. In de rugzak zitten verschillende materialen die met het thema te maken hebben, inclusief een instructieboekje. Met de rugzak kun je zelfstandig over het terrein lopen en meer leren over dieren en de natuur.

Educatieve activiteiten
Er worden door het jaar heen verschillende educatieve activiteiten aangeboden. Denk hierbij aan:

• Dierenverzorging met gebarentaal
  • Lentefeest
  • Jasjesdag
  • Voetjesdag
  • Dierendag
  • Familie Winterwandeling

Kijk voor een actueel overzicht van al onze educatieve activiteiten in de Agenda.