Activiteitenclub Soest (ACS)

De Activiteitenclub Soest (ACS) is een club voor iedereen met een psychische kwetsbaarheid of psychiatrische achtergrond uit Soest en omgeving. Ook mensen met eenzaamheidsproblematiek zijn welkom. In een prettige sfeer kun je anderen ontmoeten en leuke activiteiten doen. Alleen een kopje koffie of thee drinken mag natuurlijk ook. De ACS wordt begeleid door GGZ Centraal en Stichting Balans. Er is een programma met geplande activiteiten.

Meedoen?
Als dit je aanspreekt kun je eens komen kijken en een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek. Daarin bekijken we wat jij leuk vindt en of de ACS bij jou past. We zijn benieuwd naar je interesses en wat je graag zou willen doen. De ACS is een inloopactiviteit. Er is geen indicatie nodig om mee te doen.

De activiteiten
Enkele keren per jaar maken we in overleg met de bezoekers een programma. Iedereen kan vertellen wat hij/zij leuk vindt. Misschien heb je zelf ook leuke ideeën voor activiteiten. Een keer per twee maanden gaan we samen bowlen.

De begeleiding
De ACS wordt begeleid door drie beroepskrachten: Bianca van Burgsteden van GGZ Centraal en Odile Bekkering en Havva Zihni van Stichting Balans.
Bianca van Burgsteden is trajectbegeleider bij GGZ Centraal. Ze kijkt samen met de cliënt naar de wensen en de mogelijkheden en maakt een individueel trajectplan. Zij werkt ook op het DAC de Boeier in Amersfoort en ze maakt deel uit van het team wijkgericht werken voor de wijk Schothorst. Bianca is op dinsdagmiddag aanwezig.
Odile Bekkering en Havva Zihni zijn sociaal cultureel werkers bij Stichting Balans. Zij weten hoe belangrijk het is om ergens bij te horen, andere mensen te zien en te spreken, bezig te zijn met positieve dingen en doen wat je leuk vindt. Odile en Havva zijn beurtelings op donderdag aanwezig bij de inloop.

Regels
De belangrijkste regel is dat we respect hebben voor elkaar en zorgen voor een goede sfeer. We zijn samen verantwoordelijk voor een goed verloop van de middag. Er worden geen drugs of alcoholische dranken gebruikt, roken mag buiten. We steunen elkaar, ook als het eens wat minder goed gaat.

Kosten Activiteiten Club Soest
De toegang voor de activiteitenclub is gratis. Voor sommige activiteiten vragen we een kleine vergoeding.

Eetclub
Aan de Activiteiten Club Soest is ook een Eetclub verbonden. Op dinsdag en op donderdag koken vrijwilligers een voedzame driegangen maaltijd. De Eetclub is van 17.30 uur tot ongeveer 19.30 uur. Er kunnen maximaal 15 mensen mee-eten. Je moet je uiterlijk één dag van te voren opgeven. Dit kun je doen door te mailen naar of bellen met Odile Bekkering, o.bekkering@stichtingbalans.nl, 06-12989083.
De maaltijd kost € 4,00 euro.

Wanneer
ACS: dinsdag en donderdag van 14.00 uur tot 17.30
Eetclub: dinsdag en donderdag van 17.30 uur tot maximaal 19.30 uur.

Waar
Balans, De Plantage Smitsweg 311 3765 CJ Soest

Bianca van Burgsteden, b.vanburgsteden@ggzcentraal.nl, 06-20580613
Odile Bekkering, o.bekkering@stichtingbalans.nl, 06-12989083
Klik hier om de folder te downloaden. Klik hier voor de agenda najaar 2017.

De activiteitenclub is een initiatief van Balans, Kwintes, Riagg Amersfoort eo, Gemeente Soest en GGZ Centraal.