Stichting Balans

Stichting Balans is de welzijnsorganisatie voor Soest en Soesterberg. Balans organiseert allerlei activiteiten voor jong en oud en ondersteunt bewonersinitiatieven. Stichting Balans stimuleert mensen gebruik te maken van hun mogelijkheden en helpt sociale vaardigheden te ontwikkelen. Zo levert Balans een bijdrage aan een sociaal leefklimaat, waarin iedereen prettig kan wonen, werken en spelen.

Kijk in onze Agenda voor een overzicht van onze activiteiten. Klik op de activiteit voor meer informatie.

Wij zijn op zoek naar  vrijwilligers voor de taallessen.

Bekijk een leuke video over activiteiten van Balans. Deze video is gemaakt door Darin van Gend!

Maatregelen Stichting Balans tegen verspreiding coronavirus

Activiteiten Balans vanaf 18 januari 2022

Kinderboerderij de Veenweide
Veenweide is open, maar als het te druk wordt kunnen we overgaan tot tijdelijke sluiting. De binnenruimtes blijven vooralsnog dicht. Ook de NME-lessen gaan door als de scholen dat verantwoord vinden.

De Plantage
In de Plantage starten we gefaseerd met activiteiten. We gaan weer van start met huiswerkhulp, samenspel, taallessen en voorlezen. Taalmaatjes zijn weer welkom.
De recreatieve activiteiten starten vanaf 1 februari: boetseerclub, crea, speelpunt, speel-goed, huiskamer.
Helaas starten we nog niet met de activiteiten waarbij we geen 1,5 meter afstand kunnen waarborgen: naailes, fietsles en koken met taal.

Jongerenlocatie Nijverheidsweg
Vanaf 24 januari is er weer huiswerkbegeleiding, met een beperkt aantal jongeren per ruimte.
Er is nog geen inloop.

Sport
Sport voor jonge jeugd is weer opgestart. De andere sportactiviteten starten we zodra dit op een verantwoorde manier kan en als de toe te passen maatregelen duidelijk zijn.

In de Agenda vind je meer informatie over onze activiteiten.

Heb je vragen, neem dan via e-mail, mobiel of whatsapp contact op met een van onze medewerkers.

Voor alle maatregelen volgen de we de richtlijnen van de RIVM en de Rijksoverheid. Daar vind je de basisrichtlijnen die voor iedereen gelden.