Word straatambassadeur!

In tijden van Corona zijn er in ieder wijk of straat mensen die steeds meer vereenzamen. Omdat ze bijvoorbeeld een kwetsbare gezondheid hebben en niet of nauwelijks nog naar buiten gaan. Of omdat ze sowieso al een klein netwerk hebben wat nu nog kleiner wordt en werk of dagbesteding nu wegvalt. Daarom is het belangrijk dat we juist nu naar elkaar omkijken. In ieder wijk zijn ook mensen die wat voor een ander kunnen of willen betekenen. Een boodschap doen, (video-)bellen met elkaar, een kaart door de bus doen, een spelletje spelen of een kop koffie drinken. Dat kan allemaal corona-proof. Als straatambassadeur word je de oren en ogen van de straat/wijk of flat. Jij weet wie er in je straat woont en wat er speelt. Jij kent de oudere inwoners, inwoners die hulp vragen en zij die juist hulp bieden.

Ken jij je buurtgenoten? Kun je mensen aan elkaar verbinden?  Word dan straatambassadeur. Straatambassadeurs zijn er nog niet in Soest. Samen gaan we dat dus vormgeven, samen tegen eenzaamheid.

Ben je geïnteresseerd?
Dan komt Marion Foppele van Balans Buro Vrijwlligerswerk graag met jou in contact!
Je kunt Marion bereiken via 06-10962884

naar het overzicht