Buro Vrijwilligerswerk

In verband met de maatregelen rondom het Coronavirus is Buro Vrijwilligerswerk vanaf 11 mei weer geopend voor mensen die een afspraak hebben.

Marion Foppele en Odile Bekkering zijn ook telefonisch, en via whatsapp en per mail bereikbaar:
Odile Bekkering: 06 12989083, o.bekkering@stichtingbalans.nl
Marion Foppele: 06 10962884, m.foppele@stichtingbalans.nl

Marion en Odile ondersteunen in initiëren nieuwe initiatieven. Er kwamen veel reacties binnen op het verzoek om kaartjes te schrijven voor eenzame ouderen in verpleeghuizen. Een hart onder de riem, een bemoedigend woord, een warme boodschap om wat vrolijkheid te brengen in deze tijd.

Ook kwam er veel reacties op de oproep voor jongere vrijwilligers voor de maaltijdbezorging van de Stichting Welzijn Ouderen Soest (SWOS). Daar ontstond ook het idee voor een serenadetoer die poptroubadour Arnoud Kas op dinsdag 25 maart in Soest, een hele leuke afleiding voor bewoners van zorglocaties in Soest (Honsbergen, Wiekslag Smitsveen, Wiekslag Boerenstreek, De Vijverhof en Molenschot), zie filmpje en in Soesterberg (De Drie Eiken en de Heygraaf), zie filmpje.

Wil je ook meehelpen?
Het eerste wat je kunt doen is: Kijk in je straat, appartementencomplex, op de galerij, wie er woont en biedt hulp aan. Wij weten niet wat er achter een voordeur zich afspeelt en mensen zelf weten vaak niet waar ze hulp kunnen vragen. Stop een briefje bij de buren in de bus met daarop je telefoonnummer en het aanbod om te helpen bij het boodschappen doen en andere noodzakelijke dingen. Vind je dat moeilijk, maak dan gebruik van de website Gewoon mensen, die mensen willen helpen. Een heel mooi initiatief van studenten die hier mensen die hulp vragen en hulp kunnen bieden op een eenvoudige wijze bij elkaar brengen.
Het tweede: meld je aan bij Marion en Odile. Zij kunnen dan hulpvragen aan jou voorleggen en zo kun je je steentje bijdragen.

Regelmatig zetten Maron en Odile berichten op hun facebookpagina over activiteiten die zij ondesteunen en organiseren:
Facebook Marion Foppele
Facebook Odile Bekkering