Balans Veenweide, kinderboerderij en duurzaam educatief centrum

Gewijzigde openingstijden
In verband met de maatregelen rondom het CORONAVIRUS is de kinderboerderij GESLOTEN t/m 28 april!

Bij Balans Veenweide, kinderboerderij en duurzaam educatief centrum valt heel wat te beleven! Veenweide ligt al 50 jaar aan het Vedelaarpad midden in de wijk Overhees. Het is een prachtige locatie waar iedereen kan genieten van de dieren, de speeltuin en educatieve activiteiten. En natuurlijk kun je er wat drinken, in de koffiekamer of als het mooi weer is buiten op het terras.

We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt om de Veenweide nog leuker te maken! Er zijn nieuwe speeltoestellen geplaatst, er loopt een educatief pad om de kinderboerderij heen, naast de proeftuin is er een moestuin aangelegd en we zijn bezig met het aanleggen een sprookjestuin. Kinderen kunnen dagelijks komen helpen met het voeren van dieren en we organiseren door het jaar heen diverse activiteiten. Kijk voor het actuele overzicht van de activiteiten van de kinderboerderij in de Agenda of op onze Facebookpagina.

Ben je op zoek naar vrijwilligerswerk of zoek je een stageplaats? Wij komen graag met je in contact!

Wim Kok, alias mister moestuin, is geïnterviewd door NPO radio 5 over de pluktuin en moestuin op Kinderborderij De Veenweide. Het is een hele leuke video over onze kinderboerderij. Klik hier om het interview te bekijken.

Klik hier voor een korte rondleiding over de kinderboerderij, een leuk filmpje gemaakt door stagiaire Felice Bouma!

Balans Team Veenweide
Algemeen   06-86864387 veenweide@stichtingbalans.nl
Angela Muis dierverzorger 06-26138666 a.muis@stichtingbalans.nl
Martijn Lammers      dierverzorger   06-10978995   m.lammers@stichtingbalans.nl
Lisanka van Scheijndel                          educatief medewerker 06-16133378 l.vanscheijndel@stichtingbalans.nl
Rebecca Middelman medewerker NME 06-12445650 r.middelman@stichtingbalans.nl
Simone van Dongen                  medewerker NME 06 -6062752 s.vandongen@stichtingbalans.nl

NB
De meeste ruimtes zijn toegankelijk voor rolstoelen. De kinderboerderij heeft ook een invalidentoilet.
De kinderboerderij is helaas niet toegankelijk voor honden.