Balans Veenweide, kinderboerderij en duurzaam educatief centrum

Bij Balans Veenweide, kinderboerderij en duurzaam educatief centrum valt heel wat te beleven! Veenweide ligt al ruim 40 jaar aan het Vedelaarpad midden in de wijk Overhees. Het is een prachtige locatie waar kinderen (tot en met 12 jaar) en hun ouders/verzorgers kunnen genieten van de dieren, de speeltuin en educatieve activiteiten. En natuurlijk kun je er wat drinken, in de koffiekamer of als het mooi weer is buiten op het terras.

We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt om de Veenweide nog leuker te maken! Er zijn nieuwe speeltoestellen geplaatst, er is een proeftuin “Proef (de) Tuin” aangelegd (iedereen welkom is om te komen proeven) en we zijn bezig met het aanleggen van een educatief pad en een sproojestuin. Kinderen kunnen dagelijks komen helpen met het voeren van dieren en we organiseren door het jaar heen diverse activiteiten. Kijk voor het actuele overzicht van de activiteiten van de kinderboerderij in de Agenda.

Ben je op zoek naar vrijwilligerswerk of zoek je een stageplaats? Wij komen graag met je in contact!

Wim Kok, alias mister moestuin, is geïnterviewd door NPO radio 5 over de pluktuin en moestuin op Kinderborderij De Veenweide. Het is een hele leuke over onze kinderboerderij. Klik hier om het interview te bekijken.

Klik hier voor een korte rondleiding over de Kinderboerderij, een leuk filmpje gemaakt door stagiaire Felice Bouma!

Balans Team Veenweide
Algemeen 06-86864387 veenweide@stichtingbalans.nl
Angela Muis 06-26138666 a.muis@stichtingbalans.nl
Lisanka van Scheijndel 06-16133378 l.vanscheijndel@stichtingbalans.nl
Martijn Lammers 06-10978995 m.lammers@stichtingbalans.nl
Rebecca Middelman 06-12445650 r.middelman@stichtingbalans.nl

NB
De meeste ruimtes zijn toegankelijk voor rolstoelen. De kinderboerderij heeft ook een invalidentoilet.
De kinderboerderij is helaas niet toegankelijk voor honden.