Huiswerkhulp

Balans organiseert vanaf de herfstvakantie in samenwerking met de OBS de Egelantier en de Waterinkschool een Huiswerkhulp voor groep 5/6 en 7/8.

Is het thuis vaak druk en heeft uw kind geen rustig plekje om huiswerk te maken? Geef uw kind op voor de Huiswerkhulp bij Stichting Balans! In blokken van zes weken gaan we aan de slag om op een rustige en leuke manier huiswerk te oefenen en te maken.

Wat bieden we?
Een fijne en gestructureerde leerplek waar kinderen wekelijks terecht kunnen om schoolwerk nog extra te oefenen of te maken.
Onder begeleidng van vrijwilligers kunnen kinderen uit groep 5/6 aan de slag met lees- en taaloefeningen. Dit is afgestemd met de leerkracht van uw kind. Kinderen uit groep 7/8 kunnen zelfstandig aan de slag met het opgegeven huiswerk (denk aan werkstukken en boekverslagen) en krijgen hulp bij het plannen en oefenen hiervan.

Wanneer
Dinsdagmiddag

• Waterinkschool (groep 5 t/m 8) van 14.30-15.30 uur
  • OBS de Egelantier (groep 5 t/m 8) van 15.15-16.15 uur

Waar
De kinderen kunnen terecht op de bovenste verdieping in de Plantage, Smitsweg 311, Soest.

De Huiswerkhulp is gratis maar aanmelden is wel verplicht.
Aanmelden kan via Marieke Pothoven (06-57539615, m.pothoven@stichtingbalans.nl) of Jochem Janssen (06-10320971, j.janssen@stichtingbalans.nl). U wordt vervolgens uitgenodigd voor een korte kennismaking.