Huttenbouwdorp 22-24 augustus 2019

Drie dagen lang samen hutten timmeren! Hoe gaaf is dat?! Stichting Balans organiseert, samen met Bink kinderopvang, in 2019 voor de 23e keer het Huttenbouwdorp. Het thema dit jaar is ‘Onder de radar’. 175 kinderen kunnen drie dagen lang hun creativiteit de vrije loop laten door samen een gave hut te bouwen. Daarnaast zijn er verschillende stoere activiteiten en op vrijdagmiddag is er een bootcamp.

Wanneer?
donderdag 22 augustus | van 10.00 - 15.00 uur
vrijdag 23 augustus | van 10.00 - 15.00 uur
zaterdag 24 augustus | van 10.00 - 12.00 uur

Wanneer?
Onder de radar: op het terrein van het Nationaal Militair Museum aan de Paltzerweg 1 in Soest.

Voor wie?
Alle kinderen van 6 t/m 12 jaar uit Soest en Soesterberg zijn welkom om mee te doen aan deze leuke vakantieweek.

Tickets
Vanaf 1 juni kun je online tickets kopen, de verkoop start om 10.00 uur. Klik hier als je tickets wilt kopen.
Je koopt een ticket voor alle drie de dagen (er zijn geen dagtickets beschikbaar).
Heb je hulp nodig bij de inschrijving en/of betaling? We helpen je graag!
Neem contact op met Marieke Pothoven via m.pothoven@stichtingbalans.nl of via telefoonnummer 06 575 396 25.

Inschrijfformulier
LET OP: Uw inschrijving is definitief zodra u het inschrijfformulier (klik hier) hebt ingevuld en per e-mail of per post aan ons hebt toegestuurd.
Mail het inschrijfformulier met pasfoto mailen naar m.pothoven@stichtingbalans.nl.
Of stuur het inschrijfformulier per post naar Stichting Balans, De Plantage, tav HBD 2019, Smitsweg 311, 3765 CJ Soest.

Inschrijfgeld
Om het Huttenbouwdorp voor iedereen toegankelijk te houden, hanteren we twee tarieven, gebaseerd op een modaal gezinsinkomen (€ 2.550,- bruto per maand). Wij gaan ervan uit dat je zelf het juiste bedrag opgeeft.
Boven modaal: € 25,00 per kind (+ eventueel € 3,50 voor de bus) Onder modaal: € 12,50 per kind (+ eventueel € 3,50 voor de bus).

Vervoer
Kinderen uit Soest mogen of met eigen vervoer komen of kunnen (tegen betaling van € 3,50) met een speciale Huttenbouw-bus van Soest naar Soesterberg en weer terug uiteraard. Bij aankoop van de tickets kun je dit aangeven.

Vertrektijden Huttenbouw-bus
De Huttenbouw-bus vertrekt vanaf de Plantage aan de Smitsweg 311 op de volgende tijden:
Donderdag 22 augustus en vrijdag 23 augustus, 9.30 uur
LET OP: Zaterdag 24 augustus rijdt de Huttenbouw-bus niet. Je regelt dan zelf vervoer voor jou en je kind(eren).

Wat neem je mee?
Geef je kind op donderdag een lunchpakket mee. Wij zorgen voor voldoende drinkpauzes tijdens het bouwen. Op vrijdag zorgen wij voor de lunch, dan hoef je dus geen eten mee te geven.
Wat wel? De kinderen moeten zelf gereedschap (hamer, zaag, tang etc.), spijkers en ander divers materiaal meenemen om de hut mee te versieren en/of aan te kleden. Liever geen elektrisch gereedschap en/of milieuonvriendelijke producten.
Zorg verder voor stevige schoenen en makkelijke kleding, waar je kind lekker in kan spelen en bouwen. En regenkleding met slecht weer. Zonnige dag? Smeer je kind dan ‘s ochtends in met zonnebrandmiddel.

Zonder vrijwilligers geen Huttenbouwdorp!
Tijdens het Huttenbouwdorp zijn veel vrijwilligers actief om alle kinderen een onvergetelijke week te bezorgen. Ook dit jaar zijn we nog op zoek naar enthousiaste mannen en vrouwen die bij het bou­wen willen helpen. Dit kan één dag zijn of meerdere dagen. Iets voor jou? Geef je op door een e-mail te sturen aan m.pothoven@stichtingbalans.nl of te bellen naar 06 575 396 25.

Het Huttenbouwdorp is een samenwerking tussen Stichting Balans, Bink kinderopvang en het Nationaal Militair Museum.