Huttenbouwdorp ‘Ready for takeoff’

Twee dagen lang samen hutten timmeren! Hoe gaaf is dat?! Stichting Balans organiseert dit jaar twee keer een tweedaags Huttenbouwdorp. Het thema dit jaar is ‘Ready for takeoff’. 75 kinderen kunnen twee dagen lang hun creativiteit de vrije loop laten door samen een gave hut te bouwen. Daarnaast zijn er verschillende stoere sport- en spelactiviteiten.

Wanneer
Donderdag en vrijdag 4-5 augustus 2022 | van 10.00 - 15.30 uur
Maandag en dinsdag 8-9 augustus 2022 | van 10.00 - 15.30 uur

Wanneer
‘Ready for takeoff’ vindt dit jaar weer plaats op het terrein van het Nationaal Militair Museum aan de Paltzerweg 1 in Soest.

Voor wie
Alle kinderen van 6 t/m 12 jaar uit Soest en Soesterberg zijn welkom om mee te doen aan deze leuke vakantiedagen.

Inschrijven
Ouders kunnen hun kinderen bij Annedorte Kok en Els Theunissen (jeugdwerkers Balans) inschrijven voor één van de twee Huttenbouwdorpdagen:
Inwoners Soesterberg: dinsdag 14 juni 19.00-20.00 uur De Linde, Christiaan Huygenslaan 4-A, Soesterberg
Inwoners Soest: woensdag 15 juni 18.30-20.00 uur De Plantage, Smitsweg 311, Soest

Inschrijfgeld
Om het Huttenbouwdorp voor iedereen toegankelijk te houden, hanteren we twee tarieven, gebaseerd op een modaal gezinsinkomen (€ 3.167,- bruto per maand). Wij gaan ervan uit dat je zelf het juiste bedrag opgeeft.
Boven modaal: € 25,00 per kind. Onder modaal: € 12,50 per kindLET OP: Bij inschrijving is gepaste, contante betaling en inleveren van pasfoto van deelnemer verplicht.

Vervoer
Breng en haal svp zelf uw kind(eren) naar het Huttenbouwdorp, want helaas is er maar beperkte ruimte in onze Huttenbouwbus.

Wat neem je mee
Geef je kind op de eerste dag een lunchpakket mee. Wij zorgen voor voldoende drinkpauzes met lekkernij tijdens het bouwen. Op de tweede dag zorgen wij voor de lunch, dan hoef je dus geen eten mee te geven.
Wat wel? De kinderen mogen zelf hamers meenemen en ander divers materiaal om de hut mee te versieren en/ of aan te kleden. Liever geen of milieuonvriendelijke producten.
Zorg verder voor stevige schoenen en makkelijke kleding, waar je kind lekker in kan spelen en bouwen. En regenkleding met slecht weer. Zonnige dag? Smeer je kind dan ‘s ochtends in met zonnebrandmiddel.

Zonder vrijwilligers geen Huttenbouwdorp!
Tijdens het Huttenbouwdorp zijn veel vrijwilligers actief om alle kinderen een onvergetelijke week te bezorgen. Ook dit jaar zijn we nog op zoek naar enthousiaste mannen en vrouwen die bij het bouwen willen helpen. Dit kan één dag zijn of meerdere dagen. Iets voor jou? Geef je op door een e-mail te sturen aan a.kok@stichtingbalans.nl of te bellen naar 06 86 81 86 23.

Heb je nog vragen?
Neem voor vragen contact op met Annedorte Kok via a.kok@stichtingbalans.nl of via telefoonnummer 06 86 81 86 23.

Het Huttenbouwdorp is een samenwerking tussen Stichting Balans en het Nationaal Militair Museum.