Huttenbouwdorp

Huttenbouwdorp 2024
Dit jaar pakken we het anders aan! Drie dagen lang samen timmeren, verven, chillen, eten in je eigen hut, dansen, zingen en nog veel meer. Hoe gaaf is dat?! Stichting Balans organiseert dit jaar een driedaagse Huttenbouwdorp. Het thema voor dit jaar houden we nog even geheim. In totaal kunnen er 150 kinderen gedurende 3 dagen hun creativiteit de vrije loop laten door samen een gave hut te bouwen. Daarnaast zijn er ook verschillende sport- en spelactiviteiten.

Wanneer
Dinsdag 20, woensdag 21 en donderdag 22 augustus van 9.30 tot 15.30 uur.
Huttenbouwdorp 2023 vindt plaats op het Nationaal Militair Museum aan de Verlengde Paltzerweg 1 te Soest.

Het thema is voor dit jaar houden we nog even geheim 😊

Hieronder vind je praktische informatie met betrekking tot de inschrijfavond en de uitvoering van het Huttenbouwdorp:

Voor wie?
Kinderen van 6 t/m 12 jaar uit Soest en Soesterberg kunnen zich inschrijven voor deze leuke doe-dagen. Er kunnen in het totaal 150 kinderen meedoen!

Inschrijfformulier:
Het inschrijfformulier is t.z.t. te downloaden via onze website, www.stichtingbalans.nl

Inschrijven:
Op vrijdag 7 juni zijn de inschrijfmomenten.
In Soesterberg zijn wij dan van 15.30 tot 16.30 uur in de Banninghal, Banningstraat 3a, in de Time Out ruimte.
En in Soest op dezelfde dag van 18.30 tot 20.00 uur op Smitsweg 311, Soest. Je kunt alleen op deze datum inschrijven.

Let op!
Je kunt alleen je eigen kind inschrijven.
Neem het ingevulde inschrijfformulier en een pasfoto mee. Dit jaar is het ook mogelijk om ter plaatse te pinnen.

Inschrijfgeld:
Ook dit jaar hanteren we twee tarieven gebaseerd op modaal gezinsinkomen. Wij maken dit verschil om het Huttenbouwdorp voor iedereen toegankelijk te houden. Modaal inkomen is rond € 3.520,- euro bruto per maand. Wij gaan er van uit dat je zelf het juiste bedrag opgeeft.
Basistarief boven modaal: € 25,00 per kind.
Onder modaal: € 12,50 per kind.

Vervoer:
Kinderen uit Soest die geen eigen vervoer hebben, kunnen met de speciale Huttenbouw-bus van Soest naar het Nationaal Militair Museum reizen en weer terug uiteraard. Wil je hier gebruik van maken, geef dat dan alstublieft duidelijk aan op het inschrijfformulier. De kosten hiervoor zijn 2,50 euro voor alle dagen.

ZONDER VRIJWILLIGERS GEEN HUTTENBOUWDORP!
Tijdens het Huttenbouwdorp zijn véél vrijwilligers actief om alle kinderen een onvergetelijke week te bezorgen. Ook dit jaar zijn we nog op zoek naar leuke en handige mannen/vrouwen die bij het bouwen willen helpen. Dit kan een dag of meerdere dagen zijn. Want je zult begrijpen: zonder vaders en moeders, die willen helpen, is er geen Huttenbouwdorp!

Heb je vragen of wil je je als vrijwilliger opgeven? Neem dan contact op met Stichting Balans, Annedorte Kok, a.kok@stichtingbalans.nl , 06 – 86818623 of Claudia van Ommeren, c.vanommeren@stichtingbalans.nl , 06-86890162