Succes op school

Onze jongerenwerkers begeleiden leerlingen in het voortgezet onderwijs die ondersteuning nodig hebben bij het leren en het maken van huiswerk. Het doel is om oplopen van achterstand en schooluitval tegen te gaan. De begeleiding richt zich op het aanleren van een effectieve leerhouding, sociale vaardigheden en het stimuleren en motiveren van leerlingen om hun schoolloopbaan goed af te ronden.

Manier van werken
Iedere jongere krijgt een vaste begeleider. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder anderen: ervaringen rondom school, thuis, relaties en vrijetijdsbesteding, de manier van leren en het maken van huiswerk.
Wij vinden het enorm belangrijk dat jongeren positief naar de toekomst leren kijken. Het vertrouwen dat wordt opgebouwd is de basis voor succes.

Waar en wanneer
Balans Locatie Jongerenwerk, Nijverheidsweg 2c, 3762 ER Soest
maandag van 16.00-17.30 uur (huiswerkinloop)
maandagavond van 18.00-20.00 uur (wachtlijst)
donderdag van 18.00-20.00 uur (wachtlijst)
Met uitzondering van de schoolvakanties!

Soesterberg
dinsdag van 16.00-18.30 uur (wachtlijst)
donderdag van 16.00-18.30 uur (wachtlijst)
Met uitzondering van de schoolvakanties!

Aanmelden
Jongeren kunnen worden aangemeld door docenten, hulpverleners, ouders en door hun zelf. Na aanmelding vindt altijd eerst een kennismakingsgesprek met ouders/verzorgers en de jongere zelf plaats.

Neem voor meer informatie contact op met een van onze jongerenwerkers:
Senne van de Kuijlen, 06-86875677, s.vandekuijlen@stichtingbalans.nl
Johan Kahsay, 06-86864219, j.kahsay@stichtingbalans.nl