Buurtkeuken

Kom ook gezellig eten of samen koken in de Buurtkeuken (in de Plantage, Smitsweg 311 in Soest) ! De ontmoeting staat centraal.
Meer informatie over onderstaande kookactiviteiten en actuele data  vind je in de Agenda op de website.

'Open Keuken’ Soest: koken, eten, ontmoeten!
Twee keer per maand op woensdag vanaf 14.00 uur: 30 maart, 13 april
Locatie: De Plantage, Smitsweg 311 in Soest

Altijd al eens willen weten hoe je een echte tajine maakt? Of wat de handigste manier is om nieuwe kooktechnieken aan te leren? Wat is het geheim van de Indiase curry? En wat gaat er in die lekkere Vietnamese sausjes? Er worden gerechten bereid van ver en dichtbij, van stamppot tot spanakopita, van curry tot couscous. Altijd met een smakelijke meergangenmaaltijd als resultaat.
Wil je komen koken? We starten om 14.00 uur met een korte kennismaking, en aansluitend duiken we samen de keuken in. Er is plek voor 15 deelnemers in de keuken. Ervaring is niet nodig, er is iets te leren op elk niveau. Het is ook mogelijk om de maaltijd mee te komen proeven (mee eten) zonder mee te koken. Je kunt je tot 2 dagen voor de 'Open Keuken' aanmelden bij chefkok Jolanda Panis: stuur een e-mail naar j.panis@stichtingbalans.nl of een WhatsApp naar 06-86871513.

Lunch Huiskamer Smitsveen
Twee keer per maand op dinsdag van 12.30u - 14.00u (ook tijdens de zomervakantie!): 29 maart
Locatie: De Plantage, Smitsweg 311 in Soest

Randa, Maryam en Zoulikha organiseren samen met andere buurtbewoners twee keer per maand op dinsdag een gezellige lunch. Kom je ook? Je bent van harte welkom! Als je wilt komen meld je dan uiterlijk vrijdag voor de lunch aan bij Zoulikha. Vind je het leuk om ook een keer de lunch te verzorgen? Zoulikha hoort het graag: 06-57552129, z.seddiki@stichtingbalans.nl

Ontbijt Huiskamer Smitsveen
Iedere vrijdagochtend van 9.30u - 11.00u (inloop vanaf 9.00u), ook tijdens de zomervakantie!
Locatie: De Plantage, Smitsweg 311 in Soest

Inwoners van Smitsveen kunnen iedere vrijdagochtend ontbijten in de Huiskamer Smitsveen in De Plantage. Gezellig samen ontbijten, je buurtgenoten leren kennen en met elkaar een praatje maken. Het ontbijt wordt door degenen die komen verzorgd. Dus als je komt, neem dan ook eten mee voor het ontbijt. Het ontbijt sluiten we als het even kan gezellig af op het terras met een kopje koffie of thee. Kom je ook, je bent van harte welkom!

Internationaal Eetbuffet
Een aantal keer per jaar op de tweede woensdag van de maand) om 18:00 uur: 9 maart
Locatie: De Plantage, Smitsweg 311 in Soest

Stichting Balans organiseert een internationaal eetbuffet voor Soester inwoners. Het doel van het eetbuffet is kennismaken met een andere cultuur, maar ook kennismaken met elkaar. De heerlijke maaltijd zal bestaan uit verschillende gerechten en wordt in buffetvorm geserveerd. Je kunt genieten van groente- en vleesgerechten en salades. De maaltijd wordt afgesloten met een toetje. De kosten voor het eetbuffet zijn 10 euro p.p. Kaarten voor het eetbuffet kun je kopen bij Stichting Balans.
Kaartjes kunnen worden gekocht op de maandag en dinsdag voorafgaande aan het eetbuffet, van 9:00 tot 17:00 uur in De Plantage, Smitsweg 311 in Soest. Heb je dieetwensen? Geef ze dan meteen even door.
Er zijn 30 plaatsen beschikbaar. Wees er snel bij want vol=vol.

Buurtrestaurant De Eng
Iedere laatste woensdag van de maand om 18:00 uur
Locatie: Steunpunt De Eng aan het Saenredamplantsoen 101-2b in Soest

Het buurtrestaurant is een activiteit waar iedereen die in De Eng woont welkom is. Inwoners van De Eng kunnen elkaar daar ontmoeten en er kunnen leuke ideeën voor de buurt ontstaan. Vrijwilligers koken de maaltijden. Er worden zeer gevarieerde gerechten uit diverse landen op tafel gezet. De kosten om mee te eten zijn 5 euro per maaltijd voor volwassenen. Voor uw kinderen betaalt u maar 3 euro.
Wil je mee-eten dan is het nodig dat je je hiervoor aanmeldt bij Havva Zihni, 06-23318385, h.zihni@stichtingbalans.nl

Buurtrestaurant Soesterberg
Iedere tweede vrijdag van de maand om 18.00 uur in
Locatie: Ontmoetingscentrum De Drie Eiken, Dorpsplein 18 in
Soesterberg

Het buurtrestaurant staat in het teken van mensen samenbrengen. Het is een unieke mogelijkheid om andere dorpsbewoners te ontmoeten, elkaar te leren kennen en samen iets te doen. Het buurtrestaurant biedt gezonde, betaalbare en zeer gevarieerde gerechten uit diverse landen en culturen. Het buurtrestaurant Soesterberg vindt plaats op vrijdag 18.00 tot 20.00 uur. Om 17.45 uur gaan de deuren open en ben je van harte welkom in Dorpshuis De Linde, Christiaan Huygenslaan 4A, 3769 XW Soesterberg. De kosten om mee te eten zijn 6 euro per maaltijd voor volwassenen. Voor je kinderen betaal je maar 3 euro.
Wil je mee-eten dan is het nodig dat je je hiervoor aanmeldt bij Zoulikha Seddiki, 06-57552129, z.seddiki@stichtingbalans.nl