Educatieve activiteiten

Voeren van dieren
De dieren op de Veenweide worden 2 keer op een dag gevoerd. Aan het eind van de middag mogen de kinderen de dierverzorger helpen met voeren. Ook mogen zij dan de hokken in. De dierverzorger vertelt tijdens het voeren allerlei weetjes over de dieren. Dit wil je toch niet missen? Deze activiteit is gratis. In verband met het coronavirus kunnen er maximaal 2 kinderen per keer meehelpen voeren.
Zomertijd: dagelijks om 16.00u
Wintertijd: dagelijks om 15.30u.

Rugzakroutes
Bij de Veenweide zijn ieder seizoen rugzakken te leen met daarin educatief materiaal die bij het seizoen past. De rugzakken kunnen door de kinderen die de kinderboerderij bezoeken gratis geleend worden. In het voorjaar gaat de rugzak over jonge dieren, in de zomer over kleine beestjes, in de herfst is er een beestenboel speurtocht en in de winter gaat de rugzak over vogels die ons terrein bezoeken. In de rugzak zitten verschillende materialen die met het thema te maken hebben, inclusief een instructieboekje. Met de rugzak kun je zelfstandig over het terrein lopen en meer leren over dieren en de natuur. NIEUW rugzak 'De Groene Wereld'.

Educatief pad
Rondom de kinderboerderij loopt ons educatieve pad. Langs de route staan houten paaltjes met nummer. Hier is een gratis speurtocht aan gekoppeld. Deze kun je ophalen bij het winkeltje of vraag er naar bij een medewerker.

In verband met het coronavirus gaan onderstaande activiteiten tijdelijk niet door.

Educatieve activiteiten
Er worden door het jaar heen verschillende educatieve activiteiten aangeboden. Denk hierbij aan:

• Dierenverzorging met gebarentaal
  • Lentefeest
  • Schaapscheerfeest
  • Modderdag
  • Buurtfestival Soest (gaat door op 26 september 2020)
  • Spinnendag (gaat door op 3 oktober 2020)
  • Dierendag (alleen traktatie maken op 4 oktober 2020)
  • Dag van de Duurzaamheid
  • 50 jaar Veenweide (nader te bepalen datum in 2021)

Kijk voor een actueel overzicht van al onze educatieve activiteiten in de Agenda of op onze Facebookpagina.