Nederlandse taalles

De Nederlandse taal leren of je niveau van de Nederlandse taal verhogen, dat kan bij Stichting Balans. Vrijwilligers zetten zich in om anderen te helpen de Nederlandse taal te leren. Centraal in de cursussen staat het verkrijgen van een goede basis van de Nederlandse taal en cultuur die nodig is om optimaal te kunnen participeren in de Nederlandse samenleving.

Er is een beginnerscursus voor mensen die nog geen of nauwelijks kennis hebben van de Nederlandse taal. En er zijn cursussen voor mensen die al enige kennis bezitten van het Nederlands: voor halfgevorderden en voor gevorderden.

Data en locaties
Stichting Balans heeft verschillende locaties beschikbaar in Soest en Soesterberg: De Plantage, Steunpunt De Eng en in Soesterberg Dorpshuis De Linde. Kijk bij Contact voor de adresgegevens.
Er worden van maandag tot en met vrijdag verschillende cursussen gegeven (tijdens de schoolvakanties zijn er geen lessen).

Kijk in onze Agenda voor een actueel overzicht. U kunt ook een algemeen overzicht met lestijden en locaties downloaden.

Wilt u eerst taaladvies, kom dan naar een van onze spreekuren (vrije inloop):

• dinsdag van 18:00-19:00 uur bij Balans in De Plantage, Smitsweg 311, Soest (vanaf week 34)
  • donderdag van 10:30-11:30 uur in Bibliotheek Idea, Willaertstraat 49 in Soest (vanaf week 34)
  • vrijdag van 15:00-16:00 uur in Dorpshuis De Linde, Christiaan Huygenslaan 4A in Soesterberg
    (vanaf week 35)
  • extra spreekuren bij Balans in De Plantage, Smitsweg 311, Soest op 21, 23 28 en 30 augustus en
    4 en 6 september van 09.30-12.30 uur

€ 40,- per jaar of € 25,- per halfjaar (vanaf januari).