Balans, kinderboerderij De Veenweide bestaat 50 jaar!

Op 27 augustus 2020 bestaat kinderboerderij De Veenweide officieel vijftig jaar! Op die dag 50 jaar geleden is de vroegere stichting De Vrije Teugel opgericht.
Door corona gaan we dit helaas dit jaar niet groots vieren, maar we zullen er deze donderdag wel aandacht aan besteden! Voor ieder kind is er een gratis traktatie af te halen op de kinderboerderij. Er is een speciale jubileumprijsvraag voor oudere kinderen en volwassenen en een knutselactiviteit met prijsvraag voor de jongere kinderen. We zullen de middag opleuken met muziek. Kom gezellig langs!

Kinderboerderij Veenweide is in 1970 gestart als Stichting De Vrije Teugel met een boerderij aan ’t Oude Grachtje en is in 1973 verhuisd naar de huidige locatie op het Vedelaarpad. Het oorspronkelijke doel van de kinderboerderij was: “Het kind in contact brengen met de natuur en het begeleiden en stimuleren van het tot uiting brengen van de creativiteit.” Een creatieve kinderboerderij was één van de noodzakelijke compensaties voor het wonen in flatgebouwen. Na vijftig jaar is dit nog steeds een punt van aandacht. Het huidige doel is met zijn tijd mee gegroeid: “Samen lerend plezier maken op een veilige, duurzame plek voor iedereen, met respect voor mens en dier.” De meerwaarde van een kinderboerderij wordt na vijftig jaar nog steeds gezien. Ondertussen groeit de Veenweide door naar een Duurzaam Educatief Centrum waar de aandacht zich zal richten op duurzaamheid in de vorm van recycling, afvalscheiding, voedsel en bewust energiegebruik.

Prijsvraag
Speciaal voor oudere kinderen en volwassenen hebben wij de ultieme jubileum prijsvraag! Download hier de prijsvraag. Vul de vragen in, heb vooral veel lol en bedenk een origineel antwoord op de laatste vraag. Je maakt kans op één van de twee Soester knollenbonnen t.w.v. 25 euro. Meedoen kan tot 1 september. Lever het antwoordformulier in op de kinderboerderij of mail deze naar veenweide@stichtingbalans.nl

De jongere kinderen (t/m 12 jaar) mogen een mooi kunstwerk maken over en voor de kinderboerderij! Wees creatief. Kunstwerken kunnen tot 1 september gebracht worden naar de kinderboerderij of digitaal worden gestuurd naar veenweide@stichtingbalans.nl.
Er zijn drie verrassingspakketten te winnen t.w.v. 25 euro, voor de leeftijdscategorie t/m 4 jaar, 8 jaar en 12 jaar.