Vrienden van Veenweide

Wilt u graag een lokaal doel steunen en hebt u hart voor de kinderboerderij? Steun ons dan met een eenmalige gift of periodieke overschrijving op NL32RABO0302256717 o.v.v. ‘vrienden van de veenweide’. Stichting Balans heeft de ANBI-status, giften zijn aftrekbaar voor de belasting.

Regelmatig krijgen we verzoeken van bezoekers, bedrijven of instellingen die bij willen dragen aan de Veenweide. Om de mogelijkheden hiervoor te vergroten en om de bijdrages zo concreet mogelijk te laten zijn sparen we steeds voor iets specifieks.

Momenteel is dat de glijbaantoren.

De speeltuin op de kinderboerderij is de enige wat grotere speeltuin (los van de kleine speelplekken) in de wijk Overhees in Soest. De volgende speeltoestellen zijn in de speeltuin te vinden: zonnehuisje met zandbak, schommels, evenwichtstoestel, tractor met glijbaan, rolstoeldraaimolen, klimtoestellen (paard, ezel en kar), wip, duikelrek, waterhoek met touwpomp, fonteinfietsen en een grote glijbaantoren.

De glijbaantoren is de blikvanger van de speeltuin op de Veenweide. Hier wordt veel op gespeeld. De glijbaan zelf is nog goed, maar de toren is aan vervanging toe. We hebben verschillende offertes opgevraagd en er blijkt een heleboel mogelijk. De nieuwe glijbaantoren kost inclusief plaatsen ongeveer €25.000.

De toren is nog niet besteld, dus meedenken over de verschillende onderdelen van de toren is nog mogelijk! Denk bijvoorbeeld aan een klimmuur, een klimnet en speelonderdelen in het trappenhuis. Klik hier om jouw mening aan ons door te geven.