Natuur- en milieueducatie (NME)

De basisscholen zijn weer geopend en wij zijn aan het kijken hoe we voor de basisscholen weer NME-lessen kunnen gaan geven.

Intussen biedt NME op dit moment specifieke dienstverlening aan gezinnen die door verschillende omstandigheden niet naar de beperkte openstelling (m.i.v. 26 mei) van de Kinderboerderij kunnen komen. U kunt hierbij denken aan chronisch zieken die behoren tot een risocogroep, gezinsleden met een beperking of uitdaging in het gedrag waardoor zij zich in openbare ruimte niet aan regels voor social distancing kunnen houden, gezinsleden die normaal gesproken naar een vorm van dagbesteding/speciaal onderwijs zouden gaan en aan ouderen en hun mantelzorgers. Voor hen kunnen we op afspraak buiten de openingstijden van de kinderboerderij een uitje organiseren: een rondleiding door pluk- en moestuin, bij de dieren,  een activiteit met kids, beestjes zoeken, lekkers plukken voor de dieren en even geven. Kortom, een leuke, ontspannende en leerzame activiteit.
U kunt voor meer informatie over de mogelijkheden contact opnemen met Simone van Dongen, 06-26062752, s.vandongen@stichtingbalans.nl

Vragen, opmerkingen, tips
Het team NME is bereikbaar voor de basisscholen:
Rebecca Middelman, 06-12445650, r.middelman@stichtingbalans.nl
Simone van Dongen, 06-26062752, s.vandongen@stichtingbalans.nl